Revista Egitania Sciencia - Volume 12 | ARTICLE

Title: INCLUSION: THE CONTEMPORANEOUS SCHOOL

Author: Cristina Machado (cristinamachado@iesfafe.pt)* , Portugal | Ana Maria Serrano (anamserrano@uminmho.pt)** , Portugal
* Licenciatura em Psicologia – Faculdade de Psicologia e Ciências da Educação da Universidade do Porto. Pós-graduação em Ciências do Comportamento Desviante - Faculdade de Psicologia e Ciências da Educação da Universidade do Porto. Mestrado em Criminologia – Faculdade de Direito da Universidade do Porto. Doutoranda em Estudos da Criança -Educação Especial – Universidade do Minho.
**Professor Adjunto – Instituto de Estudos Superiores de Fafe. Professor Associado – Instituto de Educação da Universidade do Minho.

Publication: Revista Egitania Sciencia - Volume 12

Abstract:
This article represents an approach to the academic discussion on the Educational Inclusion concept, analyzed from the point of view of the historical processes that have consecrated it until our days, as well as to attempts to its implementation in the context of the current inductive movements seen in the contemporaneous educative communities.

Keywords: Inclusion, Exclusion, Integration, Contemporaneous School




               INSTITUTO POLITÉCNICO DA GUARDA | Av. Dr. Francisco Sá Carneiro, 50 | 6300 - 559 Guarda | Tel.+351271220100 | Fax +351271222690