Revista Egitania Sciencia - Volume 12 | ARTICLE

Title: NOVAS OPORTUNIDADES CENTER IN A SECONDARY WITH 3 CYCLE SCHOOL FROM THE DISTRICT OF LISBON: A CASE STUDY

Author: Ana Almeida (aaprof@gmail.com)*, Portugal
* Doutorada em Educação, área de especialização em Avaliação em Educação, pelo Instituto de Educação da Universidade de Lisboa. Mestre em Ciências da Educação, área de especialização em Avaliação em Educação, pelo Instituto de Educação da Universidade de Lisboa. Licenciada em Línguas e Literaturas Modernas – Estudos Portugueses e Franceses pela Faculdade de Letras da Universidade de Lisboa.
Publication: Revista Egitania Sciencia - Volume 12

Abstract:
The Program Novas Oportunidades (new opportunities) is an educational program that aims for more and better qualifications for adults and young people of our country. Its political character and the conceptual changes that it represents make its implementation as rich as complex. As such, this project aims to evaluate the implementation of a Novas Oportunidades Center in a particular school using the case study methodology. In this case, the integration of Novas Oportunidades Program, especially of the Novas Oportunidades Center, is still a slow and difficult process. Globally, we can see some difficulty from the school to question its tradition and its nature focused on a particular public, namely young people that want to continue their studies in higher education.

Keywords: Case study, Evaluation, Adults, Program, CNO