Revista Egitania Sciencia - ISITH Edição Especial | ARTICLE

Title: Food habits of the IPG community

Author: Flávio Simão (falviosimao10@hotmail.com)*, José Alexandre Martins (jasvm@ipg.pt)**, Délia Simão (simao.delia@gmail.com)***, Vítor Roque (vitor.roque@ipg.pt)****
* Estudante da Licenciatura em Gestão Hoteleira na Escola Superior de Turismo e Hotelaria do Instituto Politécnico da Guarda. Participante e segundo classificado da segunda edição do Portugal Future Hoteliers Summit.… ** Professor Adjunto da Escola Superior Turismo e Hotelaria (ESTH) do Instituto Politécnico da Guarda (IPG), Portugal. Membro da UTC de Ciências Exatas e Experimentais do IPG. Membro da Unidade de Investigação para o Desenvolvimento do Interior (UDI/ IPG). *** Licenciada em Ciências da Nutrição pela Faculdade de Ciências da Nutrição e Alimentação da Universidade do Porto. Membro efetivo da ordem dos nutricionistas (N1458). Colaborou no Inquérito Alimentar Nacional e de Atividade Física da Universidade do Porto. **** Professor Adjunto da Escola Superior de Turismo e Hotelaria (ESTH) do Instituto Politécnico da Guarda (IPG), Portugal. Membro da UTC de Turismo e Hotelaria do IPG. Membro da Unidade de Investigação para o Desenvolvimento do Interior (UDI/IPG).
Publication: Revista Egitania Sciencia - ISITH Edição Especial

Abstract:
Eating habits play a key role in human being’s life. The Polytechnic Institute of Guarda (IPG) has a total of 2692 students who, every day, make food choices and, given its importance, this study aims to evaluate the students’ food choices, the place of their consumption, as well as their body composition. For this purpose, a survey, “Eating Habits of IPG Community”, was addressed to all students of this Institute. The questionnaire was answered by almost 14% of IPG students. After analysing the results, it was concluded that it would be important to sensitize the students to a healthy diet. Therefore, several training actions, namely, health screening and, even, some competitions should be carried out in every school, so that good food choices are made willingly and not in a compulsory way. As students consider canteens important, they could be important vehicles for promoting good eating habits.

Keywords: Body Mass Index; Canteens; Eating Habits; Higher Education; Students